Zijn de stations en stopplaatsen langs de lijn Brussel-Leuven nu klaar en wat hebben ze gekost?

Door Lieve Maes op 28 april 2011, over deze onderwerpen: Infrastructuur en Overheidsbedrijven

N-VA Senator Lieve Maes uit Zaventem ondervroeg onlangs Minister van ambtenarenzaken en overheidsbedrijven Inge Vervotte over de stand van zaken van een deelproject van het Gewestelijk Expresnet (GEN).

Dit moest de stopplaatsen en stations langs de lijn 36 (Brussel-Leuven) in het kader van het GEN uitrusten en het reizigerscomfort verhogen.

Het einde van de werken was voorzien voor mei 2010. De minister liet weten dat de werken beëindigd zijn op 28 januari 2011 – een kleine 8 maand later dan voorzien.

Zij gaf ook de gevraagde kostprijzen per station: Diegem 4 miljoen euro, Zaventem 7,2 miljoen euro, Nossegem 1,9 miljoen euro, Kortenberg 5,3 miljoen euro, Erps-Kwerps 2,2 miljoen euro, Veltem 2,3 miljoen euro en Herent 4,3 miljoen euro.

Senator Maes wou ook nog weten hoe de grootte van de fietsstallingen was bepaald, daar die toch nogal onderbenut lijken (bvb. In het station van Zaventem) . Dit werd volgens de minister bepaald aan de hand van een reizigersprognose van de NMBS.

De minister berichtte ook nog over een lopende studie voor aanvullende verlichtingswerken ter hoogte van de trappen in Zaventem en Nossegem.

Hoe waardevol vond je dit artikel?

Geef hier je persoonlijke score in
De gemiddelde score is